Karl Raats logo black

Het Mag van Karl

All articles

Persbericht: “Spreker van het Jaar 2016”

Arash Aazami, Steven Van Bellegem en Karl Raats winnen "Spreker van het Jaar 2016" Award.

Door: Karl Raats

10de EDITIE “SPREKER VAN HET JAAR” ZOEKT VERBINDING MET DE WERELD

MAASTRICHT – 18 januari 2017. Assemblee Sprekersbureau heeft gisteren haar bekende ‘Spreker van het Jaar’-Awards uitgereikt in Hotel Central te ‘s-Hertogenbosch. Ter gelegenheid van de tiende editie werden dit jaar drie sprekers gekozen in datzelfde aantal categorieën. Arash Aazami, Steven Van Belleghem en Karl Raats kwamen als de beste sprekers uit de bus.

Kwaliteit en duurzaamheid

De genomineerden waren niet de minste: onder meer de Europese ex-president Herman Van Rompuy, Generaal b.d. Peter van Uhm, exponentiële technologie expert Yuri van Geest en hoogleraar transitiekunde Jan Rotmans kwamen in aanmerking voor de award, een bronzen beeldje van de Romein Marcus Tullius Cicero én een fraai certificaat.

“Ook dit jaar werden de winnaars eenvoudigweg geselecteerd op basis van kwaliteit en duurzaamheid en hun band met Assemblee”, vertelt CEO Maurice van der Kant. “Toch was het geen makkelijke keuze: het zijn stuk voor stuk sprekers met een missie om de wereld te verbinden en om op een duurzame manier mensen met elkaar te verbinden.”

Energie geven en terugkrijgen

De gelukkige winnaars mochten met een luid applaus hun award in ontvangst nemen. Ondernemer en Systeem innovator Arash Aazami moest bij het ontvangst van de prestigieuze ‘De Nieuwe Wereld’-award een traantje wegpinken, wat niet anders was bij ‘Persoonlijke Effectiviteit’-winnaar creativiteitsexpert Karl Raats. “In dit vak is de ‘gunfactor’ een belangrijk element”, knikt hij “Deze award heb ik niet alleen te danken aan klanten, maar aan eenvoudigweg alle partijen waarmee ik samenwerk.”

‘Innovatie & Ondernemerschap’-winnaar Marketing Professor Steven Van Belleghem blikt terug op een gevuld jaar met keynotes over de hele wereld. “Vooral bij een Nederlands publiek werkt dat enthousiasme enorm aanstekelijk”, glundert hij. “Als je bovendien waardevolle inhoud combineert met enkele anekdotes en een goede spreekstijl, dan straal je vanzelf energie uit. En als je energie geeft aan een zaal, krijg je die gegarandeerd terug. Mensen willen vooral authenticiteit terugzien bij een spreker.”

“Naast presentatievaardigheden en de inhoud van het optreden is authenticiteit inderdaad een belangrijk criterium”, bevestigt Van der Kant. “Het aantal verworven sprekersopdrachten is niet belangrijk, kwaliteit komt bij ons boven kwantiteit!”

—-

Over Assemblee

Assemblee Sprekersbureau werd in 1985 opgericht door Leo van der Kant als het eerste sprekersbureau van Europa. Sinds 2012 wordt het bedrijf geleid door zoon Maurice van der Kant. Als bron van sprekers, moderators en dagvoorzitters telt het Assemblee-netwerk vandaag al meer dan 5.000 individu’s, waarbij Assemblee het management is van ruim 200 sprekers.

Meer info op www.assemblee.nl.

Magali De Reu
info@copymag.be
+32 495 17 09 75

Karl Raats is jouw flamboyante Keynote Spreker, Inspirator & Coach naar "Meer Zin Wekkend" werken en ondernemen. De spreker van het jaar 2016 helpt professionals, in charmant Vlaams of piekfijn Brits, om creativiteit en bevlogenheid tot profijt te kneden.

reacties